كشف مجري براي نوجوانان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
كشف مجري براي نوجوانان
نوشته شده در 12 دی 1389
بازدید : 26
نویسنده : مولوی
خردسالان برنامه‌هاي ويژه خود را كه از شبكه‌هاي مختلف تلويزيون پخش مي‌شود با اشتياق تماشا مي‌كنند. بيشتر آنها به تماشاي اين برنامه‌ها مي‌نشينند چون مجري برنامه را دوست دارند.

مجريان برنامه خردسالان در تلويزيون ايران از قديم‌الايام توانايي‌هاي خاص خود را داشته و دارند. يكي از دلايل موفقيت آنها اين است كه زبان كودكان را خوب مي‌شناسند و مي‌دانند كه چگونه بايد لحن خود را با دل و ذهن خردسالان هماهنگ كنند تا بتوانند آنان را به مشتريان دائمي برنامه‌هاي خود تبديل كنند. البته مجريان برنامه‌هاي خردسالان معمولا يك يا چند عروسك همراه خود دارند كه آنها را در اجراي برنامه ياري مي‌دهند. عروسك‌ها و صداي آنها نيز آنقدر براي بچه‌ها جذابيت دارند كه بچه‌ها عروسك را نيز به عنوان يك شخصيت باورپذير قبول مي‌كنند و با آن همراه مي‌شوند. حتي در گاهي اوقات رابطه بين مجري و عروسك آنقدر نزديك مي‌شود كه خردسالان آنها را به عنوان مادر و فرزند يا خواهر و برادر و... مي‌پذيرند و شروع به همذات‌پنداري با آنها مي‌كنند. به همين دليل است كه برنامه خردسالان در پيام‌رساني به بچه‌ها بسيار موفق عمل مي‌كنند. البته محدوده فعاليت مجريان برنامه خردسالان بازتر از بقيه مجريان است. آنها مي‌توانند لحني بسيار دوستانه داشته باشند و گاهي صداي خود را خردسال يا كهنسال كنند، بخندند، گريه كنند يا حتي با بچه‌ها بازي‌هاي ذهني كنند.

اما هر چه مجريان برنامه‌هاي خردسالان پله‌هاي ارتباط موفق با مخاطبان را طي مي‌كنند، مجريان برنامه‌هاي نوجوانان روز به روز در اين برقراري ارتباط ضعيف‌تر عمل مي‌كنند. در صورتي كه در سال‌هاي قبل مجريان برنامه‌هاي نوجوانان در كار خود بسيار موفق بودند. يكي از دلايل اين موفقيت‌ برنامه‌ريزي هدفمند در توليد برنامه‌هاي نوجوانان بود. مثلا برنامه نيم‌رخ كه چندين سال روي آنتن شبكه يك سيما مي‌رفت يكي از همين برنامه‌هاي هدفمند بود كه سازندگان آن مي‌دانستند در خلال اين برنامه قرار است به نوجوانان چه پيام يا پيام‌هايي را ارائه كنند.

آنها از ابتدا برنامه نيم‌رخ را به عنوان برنامه‌اي مجري‌محور طراحي كردند. به همين دليل شروع به شناسايي جواناني كردند كه توانايي اجراي برنامه نيم‌رخ را داشتند.

از اولين مجريان اين برنامه مي‌توان به كاميار اسماعيلي اشاره كرد. شهاب حسيني و اميرحسين مدرس هم كه اكنون از بازيگران و مجريان توانمند تلويزيون و سينما هستند كار خود را با برنامه نيم‌رخ شروع كردند. با اين پشتوانه، چنين پيش‌بيني مي‌شد كه برنامه‌هايي از جنس نيم‌رخ در تلويزيون ادامه يابد.

برنامه‌هايي كه بنا به ماهيت خود مي‌توانند مجريان توانمندي را كشف و به تلويزيون معرفي كند، اما واقعيت اين است كه چنين نشد و اكنون در شبكه 2 سيما كه به عنوان شبكه اختصاصي كودكان و نوجوانان شناخته مي‌شود هيچ مجري شاخصي كه اجراي برنامه نوجوانان را به عهده داشته باشد، ديده نمي‌شود.

نوجوانان و جوانان زيادي در 2 سال گذشته به شبكه كودك و نوجوان آمده‌اند و اين شبكه را در مسير آزمون و خطا براي شناسايي مجري توانمند ياري داده‌اند، اما انگار قرار نيست به اين آزمون و خطا پايان داده شود.

طاهره آشياني
گروه راديو و تلويزيون



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: